ראשי » דיני משפחה » חלוקת רכוש בגירושין – 3 עובדות שחובה עליך לדעת

חלוקת רכוש בגירושין – 3 עובדות שחובה עליך לדעת

אין ספק שכמעט כל זוג שבחר להתחתן בזמנו, קיווה שזה יהיה לעד. עם זאת, אנחנו חיים במדינה שבה אחד מכול שלושה זוגות בסוף מתגרש. לכן נשאלת השאלה: מה באמת צריך לדעת לפני שעושים צעד כזה ומה המשמעות של הגירושין? כל התשובות במאמר שלפניכם.

הלכת השיתוף - למי זה רלוונטי?

בבואנו לדבר על גירושין, אין ספק שחלוקת הרכוש היא עניין משמעותי ורציני. לכן טבעי שגם אתה תרצה לדעת דבר או שניים על חלוקת רכוש בגירושין. איך באמת עושים את זה ומה יכול להשפיע על הפרטים השונים? בישראל אחד מהחוקים החשובים בנושא הוא חוק הלכת השיתוף. הוא חל על כל מי שנישא לפני שנת 1974 כדת משה וישראל. בנוסף, הוא גם חלק על מי שמוגדר כידועים בציבור. במסגרת החוק הזה מדובר למשה על הנכסים המשותפים שבני הזוג צברו לאורך חייהם ביחד. בנוסף, תחת החוק הזה נכנסים גם נכסים שהיו לאחד מבני הזוג לפני החתונה והוא רוצה ליצור בהם שיתוף. החוק קובע: שני בני הזוג צריכים להגיע לאיזון משאבים ביניהם בעת הגירושין. כלומר, החלוקה של הרכוש צריכה להיות שווה.

חוק יחסי ממון - מה הוא אומר?

העובדה השנייה שאתה חייב לדעת על גירושין, היא שקיים חוק בשם: חוק יחסי ממון. גם כאן מדובר על חוק שחל על מי שהתחתן לפני 1974 או על מי שהתחתן בנישואין אזרחיים. החוק מאפשר לכל אחד מבני הזוג לקבל חצי מהרכוש הקיים במידה והזוג בוחר להתגרש. חשוב לזכור שלמרות החוקים הקיימים, יש אפשרות כמובן גם לחתום על הסכם ממון. ניתן לראות שבימינו לא מעט זוגות בוחרים לחתום על הסכמים כאלה, וזה לא במקרה. אומנם מדובר על צעד שנראה לרבים כצעד פחות רומנטי, אך יש לו חשיבות רבה. הניסיון מוכיח שבעת פרידה, הסכם ממון מקל על הדברים.

רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת? השאירו פרטים

חלוקת רכוש בגירושין חל גם על חובות?

העובדה הנוספת שהרבה אנשים מתעלמים ממנה, היא שגם החובות משותפים. כל עוד לא נחתם אחרת, הרי שגם החובות הם של שני בני הזוג. לכן אפילו אם רק צד אחד מבני הזוג עשה טעויות כלכליות, הרי שזה ישפיע על שני הצדדים. חשוב להיות מודעים לכל הפרטים האלה, כי זה יכול להשפיע על העתיד. אומנם לא תשנה בהתאם לכך את ההחלטה להתגרש, אך תדע מה צפוי לך.

לסיכום

אי אפשר להתווכח על כך שהרבה פעמים גירושין עולים כסף. לכן חשוב לנסות להגיע לעמק השווה, ורצוי לעשות זאת במהירות. הניסיון מוכיח שככל שהדברים הולכים ומסתבכים, כך הגירושין גם עולים יותר. לכן, אם הגעת למסקנה שאתה רוצה להתגרש, רצוי יהיה לעשות זאת בצורה מכובדת. ככל שתגיע להבנות מהר יותר עם אשתך, כך התהליך כולו יהיה פחות מורכב ויותר זול.