ראשי » טיפים » עריכת צוואה: רגע לפי כתיבת צוואה הכירו את סוגי הצוואות הקיימות

עריכת צוואה: רגע לפי כתיבת צוואה הכירו את סוגי הצוואות הקיימות

עורך דין צוואה הוא איש המקצוע שאליו אתם רוצים לפנות כאשר מתכננים את שלבי סיום החיים. אף על פי שאתם מודעים לצורך של עריכת צוואה. זה לא אומר שאתם יודעים איך לערוך צוואה. הידע והניסיון של עורך דין צוואה הוא זה שיאפשר לכם לקחת אחריות על העזבון שלכם. לדאוג ליורשים החוקיים. ולהבטיח שכל בני המשפחה מקבלים את חלקם על פי ראות עיניכם. בכתבה הבאה נסביר על סוגי צוואות כדי שלכם הכל יהיה ברור ופשוט.

עריכת צוואה
בתמונה: עריכת צוואה בכתב יד זוהי השיטה הנפוצה ביותר כיום

סוגי צוואות

דיני הירושה מאפשרים לכל אדם לבחור מי היו האנשים, הגופים או הגורמים שיזכו לקבל את עזבונו של הנפטר. הדרך לידע את בעלי העיזבון על חלוקת הרכוש עוברת בכתיבת צוואה. יש כמה וכמה סוגים של צבאות שמקבלות היום את אישור בית המשפט. ולכן אתם צריכים להכיר את האופציות שלכם ליצירה של צוואה חוקית:

רוצים להתייעץ עם עורך דין צוואה ללא עלות? השאירו פרטים ונחזור אליכם

עריכת צוואה בכתב יד

הדרך המקצועית ביותר לערוך צוואה היא צוואה בכתב יד. בעזרת עורך דין צוואה מומלץ אפשר לערוך מסמך שמארגן את כל חלוקת הרכוש. וקובע בדיוק מה הן הדרישות שלכם, המורישים, בכל סיטואציה משפטית. צוואה בכתב יד מחייבת ציון של תאריך. חתימה של המוריש. ולעיתים גם עדיף לציין בפני מי נכתבה הצוואה.

כתיבת צוואה בפני עד

הדרך הנפוצה ביותר לערוך צוואה. המצהיר מצווה על חלוקת הירושה בפני שני עדים. הם, חותמים כי זוהי בהחלט צוואתו של המצהיר. וכך ניתן לבצע חלוקת ירושה על בסיס מסמך מקצועי שמצהיר את כוונותיו של האדם. לרוב, גם עו"ד צוואה יכול להיות אחד מאותם העדים. מה שאומר שאתם תתבקשו למצוא רק עוד עד אחד.

כתיבת צוואה בפני רשות

החוק מכיר גם ברצון של אדם לבצע צוואה בפני רשות. ההגדרה של רשות היא כל בעל סמכות המוגדר על פי החוק. נוטריון, רשם או שופט בבית משפט. כדי שהצוואה תירשם, צריך להקריא בפני האדם את ההצהרה שלו. ואז לקבל את אישורו הסופי על בסיס חתימה של האדם.

כתיבת צוואה בעל פה

אדם אשר נמצא על ערש דווי, יכול להזמין לפניו שני עדים, אשר יעלו על הכתב את דבר צוואתו. חשוב לציין את תאריך האירוע. לספק הסבר לקיומה של צוואה בעל פה. ולהפקיד את הצוואה בידי הרשם לענייני ירושה, סמוך ככל האפשר למועד מתן הצוואה. רק כך, החוק מכיר במתן צוואה בעל פה. ורק כך ניתן לקיים את הצוואה לאחר מותו של המוריש.

חשוב לדעת רגע לפני כתיבת צוואה

אם אתם פועלים בצורה חוקית נכונה. ואתם דואגים לייצר צוואה על פי הדרישות. אפשר להבטיח שבית המשפט יורה על צו קיום צוואה על פי הבקשה שלכם. כלומר, זוהי האחריות שלכם בהנחה ואתם רוצים לדאוג לבני המשפחה שנותרים מאחור. וכדאי לדעת איך אתם מממשים את הזכות שלכם לייצר מסמך צוואה. על בסיס ייעוץ משפטי של עורך דין צוואה בשלב מוקדם ככל האפשר.