ראשי » טיפים » מהו היקף אחריותו של מדריך בחדר כושר?

מהו היקף אחריותו של מדריך בחדר כושר?

בישראל של ימינו יש מכוני כושר בכל עיר בישראל. למעשה, בכל עיר יש מספר רב של אפשרויות בתחום הזה ולא מעט מדריכי כושר שונים. לכן טבעי שנשאל את עצמנו, בבואנו להירשם לחדר כושר, מה היקף אחריותו של מדריך בחדר כושר? כלומר, מה תפקידו? מה הוא עושה בפועל? ועד כמה הוא אחראי על מה שקורה לנו? אם נבדוק את הדברים לעומק, נגלה שהרבה מכוני כושר מבטיחים למתאמנים בניית תוכנית אימון אישית. הם עושים זאת במטרה למשוך לקוחות ולשכנע אותם להירשם דווקא אל מכון הכושר שלהם. עם זאת, מה זה אומר בפועל? האם, במידה ויקרה לנו משהו במסגרת האימון, האחריות תהיה של המדריך?

מה אומר בית המשפט בנושא של אחריותו של מדריך בחדר כושר?

חוק מכוני הכושר נחקק בשנת 1994. בחוק הזה אין שום התייחסות לגבי בניית תוכנית האימונים. משמעות הדברים היא שמבחינת בית המשפט, אחריותו של מדריך בחדר כושר לא כוללת את תוכנית האימונים. יחד עם זאת, בפועל אנחנו רואים שכן מציעים תוכניות כאלה למתאמנים. כבר היו מקרים שבהם מתאמנים נפגעו כתוצאה מעבודה בחדר כושר, והייתה אפילו תביעה בנושא. התובע ניסה להוכיח שמקור כאבי הגב שלו היו בתוכנית האימונים שבה לו המדריך. המדריך שינה את התוכנית והעלה את המשקלים המומלצים למתאמן, מה שגרם לפגיעה בגבו. עם זאת, חשוב להבין שמבחינת בית המשפט האחריות לא הייתה של המאמן. לכן המסקנה היא: עלינו להיות זהירים כשאנחנו מתאמנים. המדריך יכול לעזור, לייעץ ואף לבדוק איך אנחנו מבצעים את האימון, אך האחריות היא שלנו.

רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת? השאירו פרטים

החשיבות של בחירת מדריך כושר מומחה

למרות שמבחינה חוקית אחריותו של מדריך בחדר כושר מוגבלת, בפועל הדברים נראים אחרת. אנחנו כן נעזרים במדרכי הכושר והם כן עונים לנו על שאלות. הם עוזרים לנו לבחור את התרגילים הנכונים לנו יותר ולכן טבעי שנסמוך עליהם. לכן חשוב מאוד לבדוק באיזה מדריך כושר אתם בוחרים. עד כמה הוא באמת מנוסה? והאם אתם יכולים לסמוך עליו ועל המקצועיות שלו? זו לא בושה לבקש לדעת האם הוא למד את התחום והאם יש לו השכלה רלוונטית. כל הפרטים האלה חשובים, כי אחרי הכול, אתם סומכים עליו ועל התוכנית שהוא נותן לכם.

אימון בצורה הדרגתית – אל תפספסו את הנקודה החשובה הזאת

מעבר לכך שחשוב לבחור מאמן כושר אישי מתאים, צריך גם להתאמן בצורה נכונה. למשל, אם כבר שנים לא עשיתם ספורט, כדאי שתעשו את הדברים בצרוה הדרגתית. אתם לא יכולים כבר מהיום הראשון להרים משקלים מאוד כבדים. אם יהיה לכם מדריך כושר מנוסה ומקצועי, הוא ידריך אתכם גם בעניין הזה. אתם תראו שאם תתמידו ואם תעבדו עם מדריך מוביל, התוצאה תהיה טובה ותיכנסו לכושר תוך זמן קצר.